5è Premi BBVA de Música al Talent Individual 2021

5è Premi BBVA de Música al Talent Individual

Es convoca de nou la 5a edició del Premi BBVA de Música al Talent Individual, que es va haver de posposar pel confinament decretat el passat mes de març .

Com a novetat, la primera prova es farà de forma virtual i cada centre haurà d’enregistrar en vídeo les actuacions dels seus alumnes participants del 5 al 31 de març de 2021

La segona prova, si les condicions de la pandèmia ho permeten, se celebrarà al Conservatori Municipal de Música de Sant Cugat, el dissabte 24 d’abril de 2021

El Premi està convocat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes, amb el suport de BBVA, i compta amb la coorganització de l’Associació de Conservatoris de Catalunya

La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC), amb el suport de BBVA, convoca el Premi BBVA de Música al Talent Individual, que té com a objectiu potenciar la formació musical dels joves músics estudiants per a facilitar que puguin dedicar-se professionalment a la música. Compta amb la coorganització de l’Associació de Conservatoris de Catalunya.

Aquest Premi és un dels 8 Premis culturals que la FACC porta a terme en temàtiques tan diverses com la literatura, el dibuix i la pintura, la música, el teatre, el cinema de muntanya i l’associacionisme cultural, amb l’objectiu d’ajudar en la difusió i projecció dels professionals i estendre la cultura arreu de Catalunya

Un premi pensat per atraure els joves talents musicals de Catalunya

El Premi s’adreça a joves que cursen estudis reglats als Conservatoris Professionals, Centres Autoritzats de Grau Professional i Centres Integrats de Catalunya.

Amb l’obertura de la convocatòria, des d’avui els conservatoris presentaran a concurs els millors talents i enguany i donada l’excepcionalitat provocada per la Covid-19, per a poder participar a la primera prova, cada centre haurà d’enviar a través de la web de la FACC, un enregistrament en vídeo amb les actuacions dels alumnes participants.

La inscripció la realitza el centre on es cursen els estudis, a través del formulari que es troba a la pàgina web www.fcaixescatalanes.cat i finalitza el 26 de febrer de 2021.

El període d’enviament de vídeos, també a través de la pàgina web de la FACC, serà des del 5 al 26 de març, ambdós inclosos.

El dia 12 d’abril l’organització comunicarà els alumnes que passaran a la segona prova, que si les condicions de la pandèmia ho permeten, se celebrarà al Conservatori Municipal de Música de Sant Cugat, el 24 d’abril de 2021.

L’expressió “Talent” es valorarà a partir d’una interpretació individual de cada un dels alumnes participants. S’han establert 3 categories segons les edats:

1. Categoria Aleví: fins a 14 anys (16 anys per l’especialitat de cant)
  2. Categoria Júnior: entre 15 i 16 anys (18 anys per l’especialitat de cant)
  3. Categoria Jove: entre 17 i 19 anys (21 anys per l’especialitat de cant)

El veredicte del jurat es farà públic el mateix dissabte 24 d’abril de 2021 en un acte de lliurament de premis que tindrà lloc al mateix Conservatori de Sant Cugat.

Es concedirà un premi per a cada categoria i també hi podrà haver una menció especial del jurat:

1. Categoria Aleví: 500 euros a destinar en formació musical o en compra d’instruments, partitures…En cas de menció del jurat, 200 euros
  1. Categoria Júnior: 1000 euros a destinar en formació musical o en compra d’instruments, partitures…En cas de menció del jurat, 300 euros
  1. Categoria Jove: 1.500 euros a destinar en formació musical o en compra d’instruments, partitures… En cas de menció del jurat, 400 euros

També es concediran els Premis especial, ACCat a la millor interpretació d’una obra d’un compositor català (màxim de 2 per categoria), consistents en un lot de partitures valorades en 100 euros.

Cada edició té com a seu del Premi i de l’acte de lliurament un Conservatori d’una població catalana diferent. Aquesta 5a edició del Premi se celebrarà a Sant Cugat, i l’han precedit Manresa, Vic, Barcelona i Vila-seca (en aquesta darrera hi van participar 104 alumnes de 21 centres de grau professional de música).