Concert d’homenatge a la compositora Narcisa Freixas

El proper dissabte dia 13 d’abril tindrà lloc a L’Auditori de Barcelona un concert d’homenatge a la compositora Narcisa Freixas en commemoració del 160è aniversari del seu naixement. L’acte comptarà amb una vintena de cors infantils i juvenils d’escoles de música i conservatoris d’arreu de Catalunya, dues cobles juvenils i els guanyadors del Premi Narcisa Freixas per a joves intèrprets. La direcció anirà a càrrec de Mireia Barrera.

L’esdeveniment l’organitza el Departament d’Educació en col·laboració amb l’ACEM, l’EMIPAC i l’ACCat i ha de ser l’acte de cloenda del programa d’activitats que s’han organitzat el darrer any a l’entorn de la figura de la compositora i pedagoga sabadellenca. Durant el concert està previst que el conseller d’Educació lliuri els premis als guanyadors de l’esmentat concurs d’interpretació.

Les entrades les podeu adquirir a través de l’ACEM tot escrivint un mail a l’adreça acem@acem.cat. Per gentilesa del Museu de la Música, aquestes entrades també donaran dret a visitar el museu el mateix dia del concert durant l’horari d’obertura (de 10h a 19h).

Descarrega el programa de mà del concert

Narcisa Freixas i Cruells

(Sabadell 1859 – Barcelona 1926)

Sempre vaig estar interessada en la música i sempre m’havia preocupat la instrucció musical dels nens. Admirava profundament la manera com es practica aquesta instrucció a l’estranger, sobre- tot a Alemanya, i em feia llàstima veure el que passava aquí. Malgrat tot, jo mai m’hagués dedicat a això, però vaig per- dre la meva filla i, per distreure’m del do- lor, la família i els amics em van recoma- nar que m’ocupés activament d’allò que tant m’interessava. Jo volia treballar per la cultura musical dels nens i dels pobres, i també volia dur als pobres el consol pre- ciós de la música. Vaig trobar un local i em vaig oferir a diversos professors de les escoles públiques per donar classes de cant als nens que ho volguessin. En poc temps van venir nens de totes les es- coles de Barcelona i va caldre contractar més professors. Aleshores vaig formar una Junta de dames i una Associació; cada soci dóna una quantitat al mes, des d’una pesseta a un duro, segons vulguin. Això permet pagar els professors i donar ensenyament gratuït.

Entrevista de Margarita Nelken a Narcisa Freixas a El Día, 1917.